Magazín Ladírna
Hluboké pohledy do světa klasické hudby a zákulisí České filharmonie. Objevte fascinující příběhy hudebníků, analýzy slavných děl, exkluzivní rozhovory, fotoreportáže a mnoho dalšího.
Hluboké pohledy do světa klasické hudby a zákulisí České filharmonie. Objevte fascinující příběhy hudebníků, analýzy slavných děl, exkluzivní rozhovory, fotoreportáže a mnoho dalšího.
Ještě před šesti lety byla na každém koncertě Českého spolku pro komorní hudbu. Znala se osobně s téměř všemi vystupujícími umělci, s dlouhou řadou věrných abonentů a všechno měla pod kontrolou. Nyní si užívá zaslouženého odpočinku v rodné Plzni. Poznejte blíže Janu Klimtovou.
Ještě před šesti lety byla na každém koncertě Českého spolku pro komorní hudbu. Znala se osobně s téměř všemi vystupujícími umělci, s dlouhou řadou věrných abonentů a všechno měla pod kontrolou. Nyní si užívá zaslouženého odpočinku v rodné Plzni. Poznejte blíže Janu Klimtovou.
Postavy z Dostojevského hrál na divadle dlouhé roky. Teď se k nim Martin Myšička na chvíli vrátí coby vypravěč ve Vokální symfonii Vladimíra Sommera. Na jaře ji předvede se svou oblíbenou Českou filharmonií a dirigentem Jakubem Hrůšou.
Diář Semjona Byčkova je beznadějně plný na pět let dopředu. Čas na rozhovor pro Ladírnu si ale našel – během dvouhodinové jízdy autem z Prahy do Karlových Varů, kam vyrazil dirigovat Českou filharmonii.
Až Beatrice Rana v dubnu poprvé vystoupí s Českou filharmonií, dostanou pražští hudební nadšenci možnost spatřit jednu z nejvýraznějších pianistek své generace, talentovanou hráčku se sbírkou nejprestižnějších ocenění, jež ohromuje publikum na celém světě.
První violoncello jí vyrobila babička z krabice od cereálií a starého zeleného zubního kartáčku. Dnes Alisa Weilerstein brázdí nejslavnější světová podia, s Českou filharmonií právě premiéruje koncert od Richarda Blackforda. V podcastu Philharmonious hovořila nejen o soudobé hudbě, ale také o rigiditě a hierarchičnosti světa klasické hudba.
„Nemyslím si, že se člověk musí specializovat natolik, aby se nedokázal věnovat různým žánrům. A já mám opravdu rád spoustu různých hudebních stylů,“ říká v podcastu bývalý šéfdirigent Newyorské filharmonie Alan Gilbert.
Francouzský violista Antoine Tamestit patří k nejlepším světovým virtuosům, a tak je neustále na cestách. V podcastu Philharmonious uvažuje nad zběsilým tempem, jímž se řítí kariéra vrcholového sólisty. I jemu se stává, že jej život postaví před úkol, jehož načasování není ideální. V náročném harmonogramu totiž může člověka zaskočit i tak obyčejná věc, jakou je třeba stěhování.
V říjnu se pražskému publiku poprvé představí Nathalie Stutzmann, šéfdirigentka Atlantského symfonického orchestru. Pro svou premiéru s Českou filharmonií si spolu s Petrem Iljičem Čajkovským vybrala Wolfganga Amadea Mozarta. Co si od spolupráce s ní slibují sólisté mozartovské části programu, violistka Eva Krestová, a koncertní mistr Jan Fišer?
Olympiáda a wagnerovský festival, dvě zdánlivě nesouvisející události, stály u začátku rozhovoru s rodilou pařížankou Nathalií Stutzmann. Francouzskou dirigentku jsem zastihl v Bayreuthu, kde vedla zahajovací koncert a také inscenaci Tannhäusera, k níž se vrátila po svém loňském zdejším debutu. Výborná altistka, ale dnes už hlavně dirigentka a ředitelka orchestru v Atlantě bude na podzim hostovat s Českou filharmonií.
„Na pódiu působí jako veterán, který ani na okamžik nepřestane hypnotizovat své publikum. V jednom taktu odhalí více barev než mnozí klavíristé v celé skladbě. Představujeme rezidenta 129. sezony.