Magazín Ladírna
Hluboké pohledy do světa klasické hudby a zákulisí České filharmonie. Objevte fascinující příběhy hudebníků, analýzy slavných děl, exkluzivní rozhovory, fotoreportáže a mnoho dalšího.
Hluboké pohledy do světa klasické hudby a zákulisí České filharmonie. Objevte fascinující příběhy hudebníků, analýzy slavných děl, exkluzivní rozhovory, fotoreportáže a mnoho dalšího.
Ještě před šesti lety byla na každém koncertě Českého spolku pro komorní hudbu. Znala se osobně s téměř všemi vystupujícími umělci, s dlouhou řadou věrných abonentů a všechno měla pod kontrolou. Nyní si užívá zaslouženého odpočinku v rodné Plzni. Poznejte blíže Janu Klimtovou.
Jako dítě Leif Ove Andsnes rozčileně odcházel pokaždé, když se při jeho hře někdo začal bavit. Hudba pro něj byla už tehdy naprosto seriózní záležitost.
První violoncello jí vyrobila babička z krabice od cereálií a starého zeleného zubního kartáčku. Dnes Alisa Weilerstein brázdí nejslavnější světová podia, s Českou filharmonií právě premiéruje koncert od Richarda Blackforda. V podcastu Philharmonious hovořila nejen o soudobé hudbě, ale také o rigiditě a hierarchičnosti světa klasické hudba.
„Nemyslím si, že se člověk musí specializovat natolik, aby se nedokázal věnovat různým žánrům. A já mám opravdu rád spoustu různých hudebních stylů,“ říká v podcastu bývalý šéfdirigent Newyorské filharmonie Alan Gilbert.
Francouzský violista Antoine Tamestit patří k nejlepším světovým virtuosům, a tak je neustále na cestách. V podcastu Philharmonious uvažuje nad zběsilým tempem, jímž se řítí kariéra vrcholového sólisty. I jemu se stává, že jej život postaví před úkol, jehož načasování není ideální. V náročném harmonogramu totiž může člověka zaskočit i tak obyčejná věc, jakou je třeba stěhování.
Francouzská dirigentka Nathalie Stutzmann má za sebou něco, co žádný jiný dirigent na světě: kariéru barokní altistky. V podcastu Philharmonious se zamýšlí, jak dosáhnout okouzlení, které hudba může přinášet. Jejím receptem je kombinace tvrdé přípravy, hudební spontánnosti a vzájemné důvěry.