12. Reklamace Zboží
12.1. Prodávající ke každému Zboží vystavuje nákupní doklad (faktura, daňový doklad apod.) se všemi potřebnými údaji pro uplatnění práv z případného vadného plnění. Doba k uplatnění práv z vadného plnění začíná běžet vždy dnem převzetí Zboží Kupujícím. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména občanským zákoníkem a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
12.2. Právo z vadného plnění Kupujícímu nenáleží, pokud Kupující před převzetím Zboží věděl, že má vadu, nebo pokud Kupující vadu sám způsobil.
12.3. Práva z vadného plnění uplatňuje Kupující v prodejních místech prodávajícího v Rudolfinu nebo prostřednictvím zákaznického servisu prodávajícího. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy prodávající obdržel od Kupujícího reklamované Zboží. Kupující je povinen oznámit vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit.
12.4. V případě uplatnění reklamace písemnou formou spotřebitelem je spotřebitel informován o přijetí reklamace, o způsobu jejího vyřízení a době jejího trvání nejpozději do 2 pracovních dnů.
12.5. Pokud bude oprávněnost reklamace uznána, náklady spojené se zasláním Zboží prodávajícímu budou Kupujícímu uhrazeny způsobem dle dohody stran.
12.6. Prodávající vyrozumí Kupujícího o vyřízení reklamace telefonicky nebo e-mailem, případně po dohodě písemně.
12.7. Prodávající nepřebírá odpovědnost za škody vyplývající z provozu Zboží, jeho funkčních vlastností a neodborného používání, stejně jako za škody způsobené vnějšími událostmi a chybnou manipulací. Na vady tohoto původu se nevztahuje ani jakákoli záruka prodávajícího.
12.8. Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má Kupující právo na:
- odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci
- odstranění vady opravou věci
- přiměřenou slevu z kupní ceny
- odstoupení od smlouvy
Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže Kupující změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li Kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li Kupujícímu, že vady neodstraní, může Kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny nebo může od smlouvy odstoupit. Je-li Kupující spotřebitelem, má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže. Nezvolí-li si Kupující své právo včas, má práva jako v případě nepodstatného porušení smlouvy uvedená níže.
12.9. Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má Kupující právo na odstranění vady nebo na přiměřenou slevu z kupní ceny. Prodávající může podle své volby odstranit vadu opravou věci nebo dodáním nové věci. Neodstraní-li vadu věci včas nebo vadu věci odmítne odstranit, může Kupující požadovat slevu z kupní ceny nebo může od smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže Kupující změnit bez souhlasu prodávajícího.
12.10. Právo na dodání nové věci nebo výměnu součásti má Kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má Kupující i právo od smlouvy odstoupit.
12.11. Neoznámil-li Kupující vadu včas a bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, soud mu právo z vadného plnění nepřizná. Jedná-li se o skrytou vadu, platí totéž, nebyla-li vada oznámena bez zbytečného odkladu poté, co ji Kupující mohl při dostatečné péči zjistit, nejpozději však do dvou let po odevzdání věci.
12.12. Kupující nemůže odstoupit od smlouvy ani požadovat dodání nové věci, nemůže-li věc vrátit v tom stavu, v jakém ji obdržel (včetně příslušenství). To neplatí:
- došlo-li ke změně stavu v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady věci
- použil-li Kupující věc ještě před objevením vady
- nezpůsobil-li Kupující nemožnost vrácení věci v nezměněném stavu jednáním nebo opomenutím
- prodal-li Kupující věc ještě před objevením vady, spotřeboval-li ji nebo pozměnil-li věc při obvyklém použití; stalo-li se tak jen zčásti, vrátí Kupující prodávajícímu, co ještě vrátit může, a dá prodávajícímu náhradu do výše, v níž měl z použití věci prospěch
12.13. Z důvodu ochrany Kupujícího, je-li Kupujícím právnická osoba a bude-li mít právo na proplacení dobropisu v hotovosti, příslušná částka bude předána pouze osobám oprávněným jednat za dotyčnou právnickou osobu, tj. statutárnímu orgánu nebo osobě, jež se prokáže plnou mocí s úředně ověřeným podpisem zmocnitele.